Vecka 27 i graviditeten!

2012-05-07, 19:31:45 / Kategori: Allmänt
Vecka 27, måndag!


Är inne i vecka 27 nu och det är rätt skönt.. Ser fram emot att det inte är så långt kvar nu tills den lilla/lille är ute.
Det ska bli så himla skönt när den är ute och jag kan mysa som bara den med min älskade lille plutt eller lilla pluttan. Det är lite jobbigt att inte veta vad det är, om det är en tjej eller kille just nu.. Men men jag får stå ut.. Synd bara att lagen (eller skiten) ändrades så nyligen att man får reda på könet nu.. För när jag gjorde mitt andra ultraljud fick jag inte veta vad det var för kön.. :/ Synd tycker jag. Men nu har man någonting att ändå se fram emot och se vad det är när jag väl föder.. :) Spännande!

Var inne hos barnmorskan idag, kollade blodtryck, urin prov, blodprov osv.
Hon mätte också magen och kollade till min kurva. Och om jag följer kurvan som man ska följa.
Sen satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord. Bland annat förlossningen och hur de ska gå till. Och jag fick reda på min blodgrupp och när jag ska få gå på information på sjukhuset inför förlossningen. Och också vilken dag och tid det är Föräldraträff osv..
Sen satt vi och pratade lite om när jag är beräknad, jag är ju beräknad den 5 Augusti. Men det kan hända att jag föder mellan den 5-20 Augusti.. Datumet är inte säkert, det kan till och med hända innan!
Man vet aldrig.. :)

Bild på magen i Vecka 27!


Ja den växer lite åt gången! Men det börjar verkligen synas nu!
Och det känns helt otroligt! :)

Men men ikväll blir det en lugn kväll! :)
Ha det bra alla, puss!

Jag älskar dig Erik<3



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?